21
19

Lokalne pozycjonowanie i Allegro Ads – jak się za to zabrać?

Lokalne SEO to proces ukierunkowania działań związanych z optymalizacją wyszukiwarek na lokalnych odbiorców. Strategia ta polega na optymalizacji witryny tak, aby była łatwo dostępna dla osób w określonej lokalizacji geograficznej. Można to zrobić, umieszczając w metadanych witryny słowa kluczowe odpowiednie dla danego obszaru. Pozycjonowanie lokalne w połączeniu z dobrze skonfigurowaną kampanią Allegro Ads to najlepszy sposób na promowanie marki wśród okolicznych klientów. Jak zoptymalizować swoją strategię? Odpowiedź znajdziesz w niniejszym artykule!

O co chodzi w lokalnym pozycjonowaniu?

Lokalne pozycjonowanie polega na zastosowaniu odpowiedniej strategii SEO w celu znalezienia klientów w określonej lokalizacji. Dzięki temu użytkownicy mogą zobaczyć Twoją firmę na mapach Google i odwiedzić Cię stacjonarnie.

Jeżeli chcesz uzyskać większą sprzedaż poprzez wyszukiwanie lokalne w Google, warto pomyśleć o lokalnych działaniach SEO, zwłaszcza jeśli oferujesz swoje produkty lub usługi stacjonarnie. Optymalizacja kampanii Allegro Ads to równie skuteczny sposób na zwiększenie sprzedaży online, więc warto zadbać o jej odpowiednią konfigurację.

Co należy zrobić, aby prawidłowo pozycjonować lokalną firmę?

   1. Zastosuj w swoich treściach lokalne słowa kluczowe 

Musisz pamiętać, że treść oraz znajdujące się w niej słowa kluczowe są istotną częścią pozycjonowania lokalnego. Możesz w tym celu zastosować wiele narzędzi, które pomogą Ci dobrać najbardziej pasujące frazy do Twojej firmy. Jednym z nich może być Google Analytics, który przedstawi najpopularniejsze hasła i wskaże te idealne dla Ciebie. Nie zapominaj również o wykorzystaniu właściwych terminów w swoich reklamach Allegro Ads.

   2. Przeprowadź audyt NAP

Audyt NAP polega na przedstawianiu podstawowych danych Twojej firmy, takich jak imię i nazwisko, adres czy numer telefonu. W działaniach SEO na wyspach ten krok jest bardzo ważny, a niestety często pomijany. Pamiętaj, że jeśli umieścisz w sieci zły adres firmy lub numer telefonu, to szybko stracisz potencjalnych klientów!

   3. Stwórz stronę kompatybilną z urządzeniami mobilnymi

Niestety jest to kolejna często pomijana część dobrej strategii lokalnego SEO. Obecnie największa część wyszukiwań pochodzi właśnie z urządzeń mobilnych, dlatego nie możesz być w tyle i nie pozycjonować się na smartfonach. Online istnieje bardzo dużo narzędzi i wtyczek, które pomogą Ci w tym zadaniu.

Podsumowanie

Lokalne pozycjonowanie stron internetowych to świetny sposób na budowanie widoczności w wyszukiwarce i generowanie lepszych wyników sprzedażowych. Wzbogacenie strategii marketingowej o skuteczną kampanię Allegro Ads z dużym prawdopodobieństwem zwiększają ruch w witrynie, dzięki czemu szansę na satysfakcjonującą konwersję znacznie wzrosną. Zadbaj więc o wdrożenie tego aspektu do swojego planu marketingowego!